pátek 21. června 2013

Okurková omáčka

1 střední cibule
60 g hladké mouky
1/2 l vývaru
3 sladkokyselé okurky
1 zakysaná smetana
sůl, pepř
citron nebo ocet (vinný)

Cibuli najemno nakrájíme, dáme na rozehřátý tuk orestovat, zasypeme hladkou moukou. Uděláme světlou zásmažku, zalijeme vývarem, povaříme 15 minut. Okurky oloupeme, nastrouháme na jemném struhadle a vložíme do omáčky. Krátce povaříme, přidáme zakysanou smetanu. Pak omáčku podle chuti dosolíme, opepříme, případně osladíme nebo okyselíme. Někdy místo zakysané smetany používám smetanu ke šlehání.

Podáváme s vařeným hovězím masem a bramborem nebo knedlíkem.
Jako dítě jsem tuto omáčku neměla ráda. Při vaření jsem čerpala ze vzpomínek, jak ji vařila babička a pomohla jsem si kuchařskou knihou M.J. Sandtnerové. Pochopila jsem proč jsem ji neměla ráda, babička s maminkou okurky neoloupaly a to mi vadilo.

5 komentářů:

  1. Tu už jsem dlouho neměla, díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem ji naposledy jako dítě. Vařila jsem ji poprvé a opravdu jsme si pochutnali.

      Vymazat
  2. také si omáčku dělám, ale já okurku nastrouhám, je taková jemnější, aspon se mi zdá... pěkný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji taky strouhám na jemném struhadle. Vůbec nevím jak je možný, že tam mám napsaný nakrájíme. Hned to opravím. Díky

      Vymazat

Děkuji za návštěvu na mém blogu. Budu moc ráda, když necháte vzkaz.

Venkovské kuře

  1 celé kuře nebo 4 kuřecí stehna 2 cibule nakrájené na půlměsíčky 2 mrkve nakrájené na kolečka nebo proužky 2 stroužky česneku sůl, pepř m...