středa 27. března 2019

Fazolová polévka s uzeným

1 kg uzených žeber
300 g velkých fazolí
5 stroužků česneku
1 velká cibule
sůl, pepř
saturejka
1 lžíce mleté papriky
1 lžíce hladké mouky
1 smetana ke šlehání
ocet

Fazole namočíme večer před vařením, nebo aspoň 2 hodiny předem.
Do hrnce dáme uzená žebra, scezené fazole, trošku saturejky, stroužky česneku a zalijeme vodou. Dáme vařit. Vaříme až jsou fazole měkké, pozor nesmí se rozvařit (asi 1 hodinu i víc). Zatím připravíme cibulovou jíšku. Najemno nakrájíme cibuli, orestujeme ji na tuku, zasypeme moukou, uděláme světlou zásmažku, zaprášíme mletou paprikou a krátce osmahneme.
Když jsou fazole měkké, vyjmeme uzená žebra a opatrně vložíme jíšku, kterou řádně rozmícháme aby nevznikly žmolky, osolíme a opepříme. Provaříme aspoň 10 minut. Do polévky nalijeme šlehačku, přivedeme k varu, podle potřeby dosolíme a potom dochutíme octem.

Neměla jsem šlehačku, tak jsem použila zakysanou smetanu a bylo to taky výborný.

3 komentáře:

  1. Vaření pro jednoho může být velmi finančně a časově náročné, ale když si potrénujete, zjistíte, že to jde velmi hravě. Já se o tom sama přesvědčila na vysoké škole, když jsem si musela 3x denně vařit. Kamarádka mi doporučila jako přílohu používat topinambury. Nyní je nahrazuji velmi často. Výrobky z topinambur pořídíte na diatop.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Když vidím tu fotku hned jsem dostala na polévku chuť ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu na mém blogu. Budu moc ráda, když necháte vzkaz.

Venkovské kuře

  1 celé kuře nebo 4 kuřecí stehna 2 cibule nakrájené na půlměsíčky 2 mrkve nakrájené na kolečka nebo proužky 2 stroužky česneku sůl, pepř m...